Cztery triki, które ułatwią Ci życie

mózg

Nie wiedziałem jakie zdjęcie wrzucić. A chciałem koniecznie coś wrzucić, żeby koło wpisu pojawiała się ikonka. Więc wrzuciłem to.

Na początku tytuł posta brzmiał „Kilka lifehacków”, ale chyba nie da się wszystkiego, o czym napiszę, podciągnąć pod tę kategorię. Lifehacki kojarzą mi się z prostymi sposobami, których doraźnym celem jest zaoszczędzenie czasu na codziennych czynnościach, a mi nie zawsze o czas chodzi, a poza tym nie zawsze są to takie bardzo proste sposoby. No ale już bez pitolenia.

#1 „Będzie Pan miał 88 groszy?

A Wy, stojąc przy kasie, albo grzebiecie i szukacie w stosie monet odpowiedniej sumy (co nie jest łatwe, bo często macie zylion drobnych w małej kieszonce w portfelu, i trzeba wyłuskać odpowiednie monety nie rozsypując reszty), albo  (przeważnie niezgodnie z prawdą) mówicie, że nie macie. Wtedy czasem kasjerka, nie mając jak wydać, zamyka na chwilę kasę i idzie do koleżanki rozmienić a Wy czekacie. Ale możecie inaczej: przygotujcie sobie przed wyjściem osiem monet: 1 gr, 2 × 2 gr, 5 gr, 10 gr, 2 × 20 gr i 50 gr. Dzięki tym drobnym możecie ułożyć każdą kombinację od 1 gr do 99 gr. „Elementarne, drogi Watsonie”.

#2 „Nie chce mi się

Czyli: jak się wziąć do roboty? Albo: jak w końcu zabrać się za swoje postanowienia? Cóż, po pierwsze: zacząć należy teraz. Nie od nowego roku, miesiąca, tygodnia, jutro, za godzinę, tylko teraz! Osiągniecie lepsze efekty, jak to zrozumiecie i zaczniecie stosować. Ale jak bardzo teraz? Jeśli jedziecie windą na dziesiąte piętro i nagle pomyślicie, że macie za mało ruchu, to wysiądźcie np. na szóstym piętrze i przejdźcie resztę pieszo. Pierwszy krok jest najtrudniejszy.

Oczywiście często następne, mimo że łatwiejsze, wciąż są trudne. Mimo wszystko pewnie ciężko będzie to postanowienie utrzymać. Wtedy najlepiej sobie zorganizować jakiś system nagród i kar. Na tym temacie od strony ogólnej się nie znam, ale mam coś dla nałogowych graczy — napiszcie coś w rodzaju własnej gry! Na papierze. Wymyślcie system punktów, narysujcie tabelkę i aktualizujcie wynik. Jeśli nie chce Wam się pisać gry, to nie szkodzi, bo ktoś już coś takiego wymyślił! Wejdźcie na https://habitrpg.com.

Wiem, że to sposób pomocny tylko dla jakiejś wąskiej grupy odbiorców, ale mi ta strona pomogła i komuś z Was też na pewno pomoże.

#3 „AAAAAAA!

Teraz będzie o bólu i o tym, jak sobie z nim radzić. Więc: nie wiem za bardzo, jak to dobrze opisać, bo jest to bardziej kwestia nastawienia niż wykonania. Nawet trudno to nazwać trikiem. Ale działa. Wziąłem ten pomysł z książki „W poszukiwaniu doskonałości. Sztuka uczenia się” Josha Waitzkina.

Po prostu przestańcie postrzegać ból jako negatywne uczucie. Jakkolwiek nonsensownie to nie brzmi, działa koncertowo. Odetnijcie się od bólu, obserwujcie go z boku, trochę z zaciekawieniem, starajcie się z nim zaprzyjaźnić. Genialny sposób, mi zawsze przynosi ulgę.

#4 „Jeszcze pięć…dziesiąt minut

Problemy ze wstawaniem? Kładzenie komórki poza zasięgiem ręki nic nie daje? Można użyć jeszcze trochę lepszego sposobu. Zamiast telefonu, może Was budzić komputer. Ściągnijcie i zainstalujcie program WakeupOnStandBy. On Was będzie budził i nie, nie musicie mieć włączonego komputera, wystarczy go zahibernować (nie mylić z uśpieniem). Hibernacja oznacza po prostu zapisanie otwartych plików i dokumentów na dysku twardym i wyłączenie komputera.

Dzięki temu programowi możecie ustawić komputer tak, żeby włączył się o odpowiedniej godzinie, włączył Wam jakąś muzykę i odpalił jakąś grę, np. Icy Tower. Więc gdy budzi Was muzyka z komputera, podchodzicie, podłączacie i zakładacie słuchawki (żeby nie wkurwiać współdomowników, chyba że mieszkacie sami) i pokonujecie następne piętra, żeby się nieco rozruszać. Pomaga też uchylenie okna.

O kilku ciekawych trikach napisała niedawno Asia. Tych jeszcze nie próbowałem, nie wiem, czy działają:)

Informacje o Irydowy Wujek

Jestem indywidualistą, minimalistą, nonkonformistą, realistą i stoikiem. Nie lubię zarówno konformizmu jak i antykonformizmu. Lubię stand-up.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Przemyślenia i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Cztery triki, które ułatwią Ci życie

  1. Socjopatka.pl pisze:

    podoba mi się trik 3 dotyczący bólu. Zawsze mam z tym duży problem, muszę wypróbować tą technikę ;)

    Polubienie

    • irydowyvujek pisze:

      Dzięki niemu oszczędzam na lekach przeciwbólowych. W ogóle to w domu mam tylko syrop na kaszel i stoperan:)

      Polubienie

      • Dotee pisze:

        Działa! potwierdzam! Zarówno jeśli chodzi o ból fizyczny jak i ten mentalny. W ogóle zbyt łatwo oceniamy rzeczy jako złe i dobre, a przyglądanie się z dystansu i bez oceniania wiele zmienia na lepsze :)

        Polubienie

  2. suit your life up pisze:

    Problem wczesnego wstawania dotyczy chyba każdego z nas. Sam przez długi okres szukałem skutecznego sposobu, który opisałem krótko w tym artykule: https://suityourlifeup.wordpress.com/2015/02/27/jak-skutecznie-wstawac-rano/
    Działa :)

    Polubienie

Możliwość komentowania jest wyłączona.